vrijdag 20 april 2012

Haarband (DIY headband, made with a hot glue gun)

Zelf dingen maken voor jezelf/anderen.

Dit was mijn eerste (extreem simpele) project met mijn nieuwste speelgoed. Mijn lichtoze smeltlijm pistool. De mogelijkheden zijn eindeloos....

Het pistool werkt met siliconesticks die je er doorheen drukt, terwijl ze opgewarmd (en dus vloeibaar) worden. De lijm is redelijk heet wanneer het eruit komt, maar koelt ook snel weer af. Na het afkoelen voelt de lijm als een zacht doorzichtig rubber. Ik heb mijn pistool voor (omgerekend) nog geen 2 euro gekocht, maar ik weet niet hoeveel ze in Nederland kosten. Met superlijm kan ik vaak niet zo goed overweg (na afloop voel ik vaak mijn vingertoppen niet meer), maar met deze lijm gaat alles juist heel precies en netjes. Het pistool werkt met een stekker en het duurt ongeveer 30 seconden voordat het pistool opgewarmd is. Ik ben er blij mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...