woensdag 15 augustus 2012

Gehaakte baby-laars (Crochet baby boot)

Gehaakte baby laars!
Haken is leuk! Vooral wanneer je snel (in 1 avond!) iets super liefs kunt maken! Deze laarsjes heb ik gemaakt naar aanleiding van deze BLOG, alleen heb ik het patroon iets aangepast. Zo vond ik het laarsje van deze blog namelijk veels te klein. De kleinste maat babyschoen is ongeveer 9,5 cm lang (maat 16) en dat is handig om aan te houden voor de gehaakte babylaarsjes. Ook heb ik er zelf twee knopen aangezet ipv 1 knoop. Ik zou ze ook wel voor mezelf willen maken, maar dan ben ik helaas iets langer bezig. Ze zijn zo lief! Nu ga ik op zoek naar houten knopen om de witte knoopjes te vervangen. Als kraamcadeau zijn ze vooral voor pasgeboren meisjes enorm lief. 
 Zelf een baby laars haken!

5 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk! Ik kom er in het engels niet uit. Leuk om een keer jouw patroon te delen met ons?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vreslijke leuke slofjes! Mijn moeder breid ze ook, maar vind deze zo mooi! Heb jij het patroontje voor mij. Ik heb gekeken bij de link die verwezen werd, maar die werd weer door verwezen, in het Engels....en daar ben ik heel slecht in!
    Hoor graag van jou, Groetjes Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie reacties! het vervelende is dat ik mijn patroon niet opgeschreven heb en ik ook niet erg goed ben in de haakpatronen-taal. Bij een patroon moet ik steeds de afkortingen opzoeken en dan ben ik halverwege zo eigenwijs dat ik uit de losse pols verder haak. Bij deze twee laarsjes was dat wel lastig, want uiteraard wilde ik er twee die er een beetje hetzelfde uitzagen. Ik heb toen goed opgelet en steeds bij de eerste laars geteld en dat overgenomen. Mijn excuses, maar ik kan jullie dus niet het patroon in het Nederlands geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als iemand hem in het nederlands heeft zou dat super zijn. Leuke site. Heb gewoon zin creatief te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt ontzettend leuk maar,hoe heb je dat gemaakt???

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...